Cennetten Cehenneme Doğru Sinop
HAYATIN İÇİNDEN , SOSYAL MESAJLAR / Temmuz 30, 2015

Yaşam Memnuniyeti Araştırması TUİK (Türkiye İstatistik Kurumu) 2013 yılında ilk defa il düzeyinde yapıldı ve Sinop en mutlu şehir seçildi. Sinop Türkiye’de trafik lambalarının olmadığı tek şehir. Gerçekten yok ve yazın nüfus kışa göre belki 10 kat artsa bile araba bolluğuna rağmen trafik lambasız ve kavgasız gürültüsüz araba kullanabilirsiniz. İnanması güç değil mi? Yıllardır yazın orada araba kullanıyorum ve yazdıklarımda ciddiyim. Türkiye’nin tek fiyord kıyı tipi Sinop’ta. Karadenizin tek doğal limanının bulunduğu şehirdir. Arabanızın kapısını kilitlemeden tüm gece açık bırakıp, evinizin anahtarını dış kapı üzerinde bıraksanız da soyulmayacağınız şehirdir Sinop. Gece yarısına kadar kızlı erkekli! deniz kenarında rahatlıkta gezebildiğiniz, kıyafetinize kimsenin yan gözle bakmadığı, laf atmadığı karadenizin nadide şehri Sinop. Bu güzel şehirde iş imkanları neredeyse yok denecek durumda olduğundan gençlerin bir çoğu iş bulabilecekleri şehirlere akın ederler. Özellikle köylerinde tarımın da azalmasıyla yoksulluk olmasına rağmen devlet bize bakmıyor diye kimseye zarar vermez halkı. Havası, denizi, yeşili doyulmazdır. Sabahattin Ali’nin meşhur şiiri Aldırma Gönül Sinop cezaevinde yazılmıştır. Cezaevi Alkatraz cezaevine benzetilir. Oldukça korunaklı ve duvarı denize komşudur. Evliya Çelebi seyahatnamesinde burası için şöyle der; “Büyük ve korkunç bir kaledir. 300 demir kapısı, dev gibi gardiyanları, kolları demir parmaklıklara bağlı ve her birinin bıyığından 10 adam asılır nice azılı mahkumları vardır….

Yeşil Yeşil KARAdeniz
GEZİNTİ / Temmuz 4, 2012

Sinoplu olmama rağmen Karadeniz’de Samsun’dan ilerisine hiç gitmemiştim. Gezip görmek istediğim onlarca yerden biri de Doğu Karadeniz sahilleri olmuştur. Sonunda bu sene planlamayı yaptım. Azerbaycan’dan Sinop’a uzun ve keyifli bir yolculuk oldu. Gezimize 3 gün Azerbaycan’da kalıp gezerek başladık. 3 günlük Bakü gezisinden sonra Gürcistan’a doğru yola çıktık. İlk durağımız başkenti Tiflis oldu. Daha önce Tiflis’de de bir kaç gün gezi amaçlı tatil yaptığımdan kısa bir yemek molasının ardından Batum’a doğru yola çıktık. Batum’a ilk kez gittim. Arabadan inip etrafı gezmeye başladığımızda dikkatimi çeken şey bir çok insanın gayet güzel ve anlaşılır Türkçe konuşmasıydı. Geçen sene vizenin kalkmasıyla Batum Doğu Karadeniz’in bir şehri gibi ziyaret edilir olmuş. İçkinin, sigaranın ve benzinin ucuz olması ayrıca kumarın da serbest olması Batum’un epey rağbet görmesini sağlamış durumda. Tiflis’ten Batum’a yaklaştıkça -ki aradaki mesafe yaklaşık 400 km – yeşilin tonlarıyla bezenmiş ormanlar da görünmeye başladı. İklim de aynı şekilde değişmeye başladı. Doğu Karadeniz’in yaz ortası meşhur yağmurlarına Batum yolunda biz de yakalanmış olduk. Küçük bir şehir olduğundan yarım günde gezdik. Kumarhanesine de uğramayı ihmal etmedik 🙂 Küçük bir tutar ile biraz eğlendik. Sanat müzesi de görülmeye değerdi. Akşam gittiğimizden dolayı 1 gece konaklama ve ardından bir kaç saat şehir turunun ardından Sarp sınır kapısından…